Поскольку уважаемый комрад
azazero в начале своего поста процитировал меня, мне, по всей видимости, надо что-то ответить. Большое спасибо за приведенные разъяснения, уверен, что они помогут освежить в памяти основные направления в тюнинге дизельных двигателей. Но, в частности, Вы пишете:
Сама же RICA Engineering на своем сайте
http://www.rica-engineering.com/about.aspx вкладка"Environment" пишет следующее:
RICA Engineering is currently the only aftermarket performance tuning company in the world to have undertaken independent Euro 4 emissions testing in order prove that the RICA software meets the strict European emissions legislation which the vehicle manufacturers must also comply with.
However, RICA have also gone a step further and proved on some test vehicles that the RICA software is able to reduce CO2 emissions by up to 15%. This is a significant reduction in emissions! The fact that RICA is able to achieve this demonstrates the high quality of the RICA software.
As a result of this testing, RICA now offer a limited range of eco-friendly ECM upgrades called RICA E-Power, specifically designed to reduce CO2 emissions and reduce fuel consumption.
В топике идет речь о моторе D5 185 лс, соответствующему экологическому классу Евро 4. У меня, в связи с вышеизложенным, возник следующий вопрос: каким же образом прошивка от RICA Engineering обеспечивает выполнение двигателем требований Евро 4 в отсутствие исправно работающей системы EGR и системы "мочевинной" нейтрализации? Это, насколько я знаю, не удалось еще никому в мире.